Thursday, April 28, 2011

Kisah Income Tax

Assalamualaikum.. wbt..

Baru aku teringat yang aku belum lagi declare income tax bagi BE tahun taksiran 2010. Bukan sengaja nak declare lambat, tapi ada item baru yang aku tak paham dalam e-filing ni..
Ruangan tu minta isi sama ada YA atau TIDAK bahawa kita ni telah disahkan oleh Menteri sebagai pekerja yang berpengetahuan. Siapa minta tarikh bila Menteri sahkan kita.

Sebelum ni masa aku nak declare awal2, aku call Mynn tapi dia tak jawab fon. Tujuannya nak tanya apa binatang baru tu wajib isi apa.. Dan dia tu isi apa kat ruangan tu..

Hari ni call lagi, nasib tadi dia segera jawab panggilan telefon. Terus aku tanya pasal benda asing dalam e-filing tu.. Rupanya dia pun tak isi. Dia main tinggalkan aje ruangan tu kosong. Jadi aku pun follow. click click click... Then selesai.. Alhamdulillah..

Yahuuuu.. tak kena bayar..

Satu je aku sedih.. kenapa kali ni baru aku terperasan yang aku tak pernah declare untuk dapatkan rebat yuran langganan perkhidmatan jalur lebar..? Sejak bila ada benda alah turr? Hish.. ruginya kalau dari dulu wujud tapi aku tak perasan.. Ada sesapa tahu sejak bila LHDN ni masukkan item jalur lebar ni?


selamat dahhh...
:) wo shi seha

No comments: